جوین

غلام سیاه روی امام

جوین

غلام سیاه روی امام

جوین

گفت: به خدا سوگند، بویى بد، تبارى پست و رنگى سیاه دارم، پس بهشت را از من دریغ مَدار تا بویم خوش و تبارم، نیکو و رویم سپید شود! نه! به خدا سوگند، از شما جدا نمى‌شوم تا اینکه خون سیاهم با خون شما، در آمیزد.

پیوندهای روزانه

از مدیریت تا مدیریت

شنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۳، ۰۳:۱۱ ق.ظ

هیچ گاه به دید خوشبینانه به مربی پرتغالی تیم ملی نگاه نکردم تا بعد از بازی های جام جهانی . شبی که آقای کی روش به شبکه سه آمد و در خلال صحبتش چنان عیب یابی از دیدگاه مدیریتی کشور کرد که باعث تغییر دیدگاه من نسبت به ایشان گردید . او گفت :وقتی در یک تیمی رهبر هستید تصمیمات خود را با وفاداری انجام می‌دهید. وقتی من وارد ایران شدم از چند مربی مصاحبه گرفته و آنها را به کار دعوت کردم اما اولین اتفاقی که افتاد این بود که اکثریت آنها توقع دستمزد داشتند که فدراسیون نمی‌توانست آن را پرداخت کند .


چیزی که او می گوید وفاداری ، من می گویم توجه مدیران به آرمانها


ناخودآگاه یاد سخنرانی سردار نقدی در رابطه با پرونده کرباسچی افتادم . آنجا که می گفت :« وقتی سوال شد چرا به فلان معاونت یکصد میلیون تومان بلاعوض هدیه داده ای گفت این آقا خدماتی کرده که باید او را طلا بگیرند . بعد هم اضافه کرد این آقای معاون در زمان شهید رجایی 16هزار مدرسه ساخته است و در زمان من همه پل های تهران را او ساخته است . فرض کنیم این حرف های متهم راست است . این فردی که 16 هزار مدرسه در ظرف مدت کوتاه دولت شهید رجایی آن هم نه در تهران بلکه در آن ایام با وجود از هم پاشیدگی ادارات و با توجه به پراکندگی در سطح کشور خیلی سخت تر از یک کار متمرکز است بپرسید صد میلیون که هیچ صد هزار تومن هم اضافه بر حقوق و مزایای معمولی از شهید رجایی گرفته نشده است ؟ مطمئنا خیر . چون مدیریت برجسته شهید رجایی در این بود که بتواند زیردستان را با توجه دادن به معنویت و کار برای خدا و یادآوری اینکه همه مدیون مردم هستیم و باید برای آنها بی منت خدمت کنیم به کار تلاش تشویق کند

نتیجه تفکر تحمیلی که کم و بیش منشاء آن غرب و دستگاههای لیبرال است که تنها ارزش ها را در پول می بینند و مدیران تنها ابزار مدیریتی خود در مقابل زیردستان را هزینه های مادی می بینند .

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۳/۰۴/۲۱
  • ۶۹۷ نمایش
  • جوین حری

نظرات (۴)

  • مصطفی قاسمی
  • سلام مرتضای عزیز
    پاسخ:
    و علیکم السلام
    خیلی خوب بود.

    بنظرم منافاتی وجود نداره بین مدیریت آرمانی و طلا گرفتن افرادسخت کوش...
    به هر حال ازینکه دست به قلم شدی واقعا خوشحالم و خیلی تبریک میگم لونه ی جدیدت رو!
    پاسخ:
    دیدگاه اسلام به کار بزرگترین تفریح است / دیدگاه لیبرالی کار را برای تولید طلا می بیند
    در اسلام کار جهادی برای خدمت به مردم و مستضعفین برای رضای خدا صورت می گیرد/ در دیدگاه لیبرالی تنها کار به معنی پول است
    همین
    نخیر...بحث رو نباید پیچوند. درمورد دیدگاهمون نسبت به کار حرف نمیزدیم. بلکه موضوع بحث،مدیریت بود. کسی که کار میکنه اگر مسلمان واقعی باشه کار برای رضای خدا میکنه، اگر ازش تشکر بشه و بهش پاداش داده بشه خودشو نمی بازه. مساله زاویه دیده. از دید کارگر،چشم داشت به پاداش چیز بدیه...اما از دید یک مدیر موفق تشکر از زیر دست ها یک وظیفه است.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی