جوین

غلام سیاه روی امام

جوین

غلام سیاه روی امام

جوین

گفت: به خدا سوگند، بویى بد، تبارى پست و رنگى سیاه دارم، پس بهشت را از من دریغ مَدار تا بویم خوش و تبارم، نیکو و رویم سپید شود! نه! به خدا سوگند، از شما جدا نمى‌شوم تا اینکه خون سیاهم با خون شما، در آمیزد.

پیوندهای روزانه

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

مدتی زیادی است روند اوکراینیزه کردن ایران تیتر یک بسیاری از روزنامه های و سایتهای خبری تحلیلی شده و ذیل آن سفر های دیپلماتیک و باز شدن دفاتر مختلف در تهران مطرح گردیده است .

اما آنچه حقیر را مضطر ساخت بعد دیگری از این مقوله است.

روند اوکراینیزه کردن نیاز به تجمع و به صحنه کشیدن مردم دارد . انها تشکیلاتی و حساب شده !

آقای هاشمی رفسنجانی و آقای محجوب

در روزکاگر هر دو سیاستمدار بر رهپیمایی های کارگری تاکید می ورزیدند و خواستار برگزاری یک راهپیمایی بودند . این بزگواران راهپیمایی های اعتراض آمیز سال 88 را فراموش کرده اند یا فکر می کنند در این حرکت حقوقی که از کارگران صلب شده بازگردانده می شود . یا شاید فکر می کنید آتشی در دل کارگران نهفته که  اعتراض آب سردی بر آن است .

خیر دوستان ، شما خواسته یا نا خواسته روند اوکراینیزه کردن ایران را با این صحبت ها تسریع می بخشید . اگر نگران کارگران هستید زودتر اقتصاد ایران را جراحی کنید .

تجمعات میدان فاطمی 

عزیزان من ، تجمعات غیر قانونی ، غیر قانونی و خلاف شرع است . خواه کار سبزهای .... باشد یا کار انصار حزب الله یا پایداران .

در ثانی باید مسائل را اصلی و فرعی دید . خطر تجمعات غیرقانونی در این شرایط بیشتر است یا اهمیت کم  به حجاب !! یا بند میم وصیت نامه امام را خوب نفهمیده اید یا دوست دارند کم کاری چند دهه بعد از سید شهیدان قلم را به دست فراموشی بسپارند که اینگونه بی مهابا به میدان ریخته اند و به استناد وصیت امام راه را برای اوکراینیزه کردن ایران همواره نموده اند .



آنچه که در نقد باید محرض باشد این است که منتقد یک مطلوبی را مد نظر داشته باشد و راه رسیدن به آن مطلوب را بداند . در ثانی بتواند مسائل را اصلی و فرعی ببیند و هیچ گاه تیتر مطلبی را برای حاشیه خراب نکند .




++دوستی می گفت دوران وبلاگ نویسی دیگر گذشته ، شبکه های اجتماعی نیز به ذوال رفته ، امروز لاین و وی چت و .... همه جا رو گرفته . وبلاگ یه جاییه که بگی منم هستم . همین!

+++باید تمرین نوشتن کرد ! آخرین وبلاگ هایی که تونستند جریان سازی کنند آهستان امید حسینی و شاید وبلاگ ابطحی بود .

++++ برخی وبلاگ نویسان دوست داشتینی رو که به آرشیوشون نگاه می کنم از نوشته هاشون خندم می گیره !!!

  • جوین حری

بنده مخالف طرح و ارائه مباحث فائزه خانم هاشمی هستم

البته به ایشان حق می دهم که پس از مسافرت های مکرر با پدر به غرب و شرق جهان شیفته تمدن مدرن و اشرافیت شده باشد و از الگوی زندگی اسلامی ایرانی چیزی نشنیده باشد .

اما آنچه امروز می خواهم بنویسم حول مطالب انتشار یافته در روزنامه آرمان است

زنان در انتخابات به هم رای دهند

انصافا ناراحتم که طبق مرفه جامعه اینگونه دغدغه ها را دارند .

خانم هاشمی تا به حال شنیده ای که خانوم ها برای حقوق ماهی 400تومان از صبح تا شب کار می کنند و بچه ها را از وجود مادر محروم می سازند .

آیا تا به حال سری به محیط های کاری خانم ها زده ای . از کسی شنیده ای خانم های زیبا روی چقدر زودتر استخدام می شوند . پای صحبت های پدرت به اشتباه فکر نکنی که آنها را گشت ارشاد می گیرد . نه !!

خانم هاشمی که زندان هم برایشان رفاه کامل را در پی داشت هیچ گاه مشکلات اساسی خانم ها را متوجه نشد .

علاوه بر آن ، این چه تفک فمینیستی است که باید به خانم ها رای دهند . تفکری که تاریخ مصرفش مدتهاست گذشته است و هر پیر و جوانی از این صحبت ها زده شده باز هم باید نئوکارگزارانی ها بر طبل تو خالی خود بکوبند .


در قسمتی از نوشته خواندم حق مدیران شایسته خانم خورده می شود !!! سلمنا ، بنده حرف حق را از هر کسی می پذیرم ولی این را هم در کنارش خواندم " کلمه حق یراد بها الباطل " . مگر حق آقایانی شایسته در لابی های مختلف خورده نمی شود ! مگر برخی از بزرگان و آقازاده ها خود را صاحب امکانات بیت المال نمی دانند . چرا شایسته سالاری را مدح نمی کنید و لابی گری برای منافع برخی را تقبیح نمی کنید .


خدا رو شکر بعد از سه هفته وقت کردم این مطلب رو درستش کنم !!
نمی دونم چرا اصلا دستم به نوشتن نمی ره !

  • جوین حری

چندی است جریانات مختلفی در دانشگاه ها ایجاد شده است .

چرایی و چگونگی ایجاد این جریان ها خود تحلیلی بسیط دارد که در این مقال نمی گنجد .

اما مهمتر از آن پیدا سازی اهداف ، رویکرد ها ، چالش ها و فرصت ها در این پتانسیل فعال دانشجویی است.

اپیزود اول : مظلوم نمایی

یکی از برگ های برنده دوستان تازه کار مظلوم نمایی است . جریانات روی کار آمده تلاش می کنند تا فقر گفتمانی خود را در دوره 8 ساله کمرنگ کند تیرگی حضورشان در جامعه را با بسته شدن پستهای کلیدی در زمان دکتر احمدی نژاد گره بزنند و خود را یگانه مظلوم زمان بنامند .

قابل یادآوری است جریان مذکور چندین و چند روزنامه و رسانه دارد که به صورت تراکت تبلیغاتی درآمده و هر افکار عمومی را متنعم می سازد .همچنین همانطور که قبلا نیز در افتضاحات اقتصادی یادآور شدم حالا نیز متذکر می شوم جریانات سیاسی خاص منابع مالیشان چندان شفاف نیست .


و نکته مهم تر این است که هر جا مظلومی باشد باید ظالمی کنارش قرار گیرد . و متاسفانه با پیش درامدی که دوستان دوستدار غرب از جوانانی با ریش در ذهن دارند چیزی جزء متحجری ظاهر نما در ذهن ندارند .مع الاسف باید بگویم جوانان با ریش نیز موقعیت را درک نکرده اند!

  • جوین حری
وقتی تماشاگران نقش اصلی را در غوغا سالاری ، بازی کنند همین می شود دیگر ...
وقتی تماشاگران اعتراض کردند تیم مقابل گفت ما مدتهاست برای این برنامه صبر کرده ایم تا بتوانیم مجوز بگیریم
در حین تعجب دیدم بازیکنی توپ را با دست برداشته و باید کارت قرمز بگیرد به بازی ادامه می دهد
نه داور چیزی می گوید
نه کس دیگری
ومن اولین کسی هستم که برای بازیکن مقابل و داور مسابقه دست می زنم
دست می زنم برای کسانی که قوانین را نمی دانند
دست می زنم برای تماشاگرانی که با دست بازی کردن را ندیدند

من اولین نفری هستم که دست می زنم ....


1. در شورای نظارت بر کرسی ها فقط من قوانین را قبلا خوانده بودم و یک نفر دیگر ...
2. سالها هم طول بکشد برای کسی که مدارک را کامل تحویل ندهد مجوزی صادر نمی شود
3. دانلود قوانین کرسی های آزاد اندیشی
  • جوین حری

ابوطالبی و نوبری

۰۳
ارديبهشت

تحلیل دکتر نوبری چقدر زیبا بود.


هنگامی که گفت من برای سفارت کانادا معرفی شدم ولی به استناد روزنامه نیویورک تایمز من را جزو دانشجویان خط امام و اشغالگران لانه جاسوسی دانستند و به من ویزا ندادند . در صورتی که آن روزنامه اشتباه کرده بود .


حالا چرا باید فردی مثل ابوطالبی را معرفی کنند با توجه به اینکه می دانند ویزا نمی گیرد .

1. دوستان با اینکه در آمریکا بزرگ شده اند آمریکا شناس نبوده اند . آمریکایی ها اصولگرا ترین مردم هستند و خوی کابویی آنها انتقام چندین سال پیش را نیز طلب می کند . بعضی ها فکر کرده اند با چند لبخند و توافق نامه و بغل کردن همدیگر و به اسم کوچک صدا زدن آنها همه چیز را از یاد می برند . نه خیر !!!!

2. آقای ابوطالبی نه تجربه کار بین اللمل دارد و نه تخصص کار با ابر قدرت ها ! کدام تخصص را دارند که باید بر او پافشاری کرد !!!!


  • جوین حری