جوین

غلام سیاه روی امام

جوین

غلام سیاه روی امام

جوین

گفت: به خدا سوگند، بویى بد، تبارى پست و رنگى سیاه دارم، پس بهشت را از من دریغ مَدار تا بویم خوش و تبارم، نیکو و رویم سپید شود! نه! به خدا سوگند، از شما جدا نمى‌شوم تا اینکه خون سیاهم با خون شما، در آمیزد.

پیوندهای روزانه

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

هیچ گاه به دید خوشبینانه به مربی پرتغالی تیم ملی نگاه نکردم تا بعد از بازی های جام جهانی . شبی که آقای کی روش به شبکه سه آمد و در خلال صحبتش چنان عیب یابی از دیدگاه مدیریتی کشور کرد که باعث تغییر دیدگاه من نسبت به ایشان گردید . او گفت :وقتی در یک تیمی رهبر هستید تصمیمات خود را با وفاداری انجام می‌دهید. وقتی من وارد ایران شدم از چند مربی مصاحبه گرفته و آنها را به کار دعوت کردم اما اولین اتفاقی که افتاد این بود که اکثریت آنها توقع دستمزد داشتند که فدراسیون نمی‌توانست آن را پرداخت کند .


چیزی که او می گوید وفاداری ، من می گویم توجه مدیران به آرمانها


ناخودآگاه یاد سخنرانی سردار نقدی در رابطه با پرونده کرباسچی افتادم . آنجا که می گفت :« وقتی سوال شد چرا به فلان معاونت یکصد میلیون تومان بلاعوض هدیه داده ای گفت این آقا خدماتی کرده که باید او را طلا بگیرند . بعد هم اضافه کرد این آقای معاون در زمان شهید رجایی 16هزار مدرسه ساخته است و در زمان من همه پل های تهران را او ساخته است . فرض کنیم این حرف های متهم راست است . این فردی که 16 هزار مدرسه در ظرف مدت کوتاه دولت شهید رجایی آن هم نه در تهران بلکه در آن ایام با وجود از هم پاشیدگی ادارات و با توجه به پراکندگی در سطح کشور خیلی سخت تر از یک کار متمرکز است بپرسید صد میلیون که هیچ صد هزار تومن هم اضافه بر حقوق و مزایای معمولی از شهید رجایی گرفته نشده است ؟ مطمئنا خیر . چون مدیریت برجسته شهید رجایی در این بود که بتواند زیردستان را با توجه دادن به معنویت و کار برای خدا و یادآوری اینکه همه مدیون مردم هستیم و باید برای آنها بی منت خدمت کنیم به کار تلاش تشویق کند

نتیجه تفکر تحمیلی که کم و بیش منشاء آن غرب و دستگاههای لیبرال است که تنها ارزش ها را در پول می بینند و مدیران تنها ابزار مدیریتی خود در مقابل زیردستان را هزینه های مادی می بینند .

  • جوین حری

لجن پراکنی برخی روزنامه های زرد

دوشنبه 5خرداد 1393 باز هم با صحنه عجیبی برخورد کردم . باز هم روزنامه های مختلف تیتر یکسانی را برای خود انتخاب کرده بودند .
باز هم یاد فرمایشات رهبری در سالهای گذشته افتادم :"گویا 10 تا 15 روزنامه از یک مرکز هدایت می شوند .از تیتر های شبیه به هم در قضایای مختلف استفاده می کنند ، قضایای کوچک را بزرگ جلوه می دهند و تیتر های استفاده می کنند که هر کس به آنها نگاه کند ، تصور خواهد کرد در این کشور همه چیز از دست رفته است ."بورسیه شدگان در روزنامه های زنجیره ای

اما سخن همین جا باقی نماند و آیت الله هاشمی رفسنجانی در روز سه شنبه موضعی جالب توجه گرفت . او گفت :«این تبعیض ها، روح استعداد را در کالبد جوان جامعه می کشد و جوانان را برای تلاش و کوشش نا امید می کند.» بنده عجیب احساس می کردم آقای هاشمی رفسنجانی ماجرای بازدید مهدی هاشمی از دانشگاه های آزاد در لندن را مد نظر قرار نداده است .
ماجرا به همین جا ختم نمی شود و آقای صدیقی در نشست خبری یکشنبه 11 خرداد حاضر می شود و از عملکرد رسانه های گلایه می کند . او اعلام می کند :«جا دارد از عملکرد رسانه‌هایی که بدون توجه به آمار و ارقام، با حاشیه‌سازی موجبات آزردگی کلیه بورسیه‌ شدگان را فراهم آوردند و هم از عکس‌العمل‌های شتاب‌زده و هیجانی برخی دیگر از رسانه‌ها و افراد، عمیقاً احساس تأسف کنیم.»
در ادامه اعلام می شود از این 3002 نفر بورسیه شده
933 نفر مربیان دانشگاههای کشور هستند و 185 نفر هم با استفاده از آیین نامه ایثارگران بورسیه شده اند و 1884 نفر هم دارای قبولی برای خارج از کشور بوده اند که بورس خود را به داخل تبدیل کرده‌اند .
اما حالا با اعلام استیضاح وزیر علوم برخی نمایندگان استیضاح را تاوان افشای بورسیه های دولت گذشته می دانند . حال راه حل چیست؟
در این اوضاع بهترین کار شفاف سازی برای مردم است که این هزینه های بیت المال برای چه کسانی می شود و فایده و ثمرش چه بوده است .
با توجه به تعارض علوم انسانی غربی با علوم انسانی اسلامی ایران و تاکید رهبری بر بومی سازی علوم ، وزارت علوم تعداد تحصیل شدگان در علوم انسانی و مهندسی و پزشکی را به تفکیک اعلام کند .
ای کاش شفاف سازی صورت گیرد که مدیران غربزده ی فرنگ رفته ی دارای مدرک دکترا هزینه تحصیلشان را از کجا آورده اند .

  • جوین حری

هنگامی که فرانسیس فوکویاما در کنفرانس بازشناسی هیت شیعه در اورشلیم ، شیعه را به پرنده ای دارای دوبال و زرهی برتن  تشبیه کرد هیچ گاه فکر نمی کرد تحلیلش زبان زد خاص و عام شود و در تک تک منابر ایران گفته شود .


اما آنچه امروز باید بسط و شرح داده شود و در منابر کوچه و بازار فریاد شود مقاله ای اقتصادی _ اجتماعی از پژوهشگاه پیترسون وابسته به کنگره آمریکاست .

در این می شود ذکر می شود ما نمی توانیم با  تحریم اقتصادی ایران را شکست دهیم مگر با سه شرط :

شرط اول : اینکه ما بتوانیم ایران را در زمینه کالاهای کلیدی و تکنولوژی اصلی تحریم کنیم که البته در ادامه توضیح داده شده  این امر نشدنی است زیرا ایران می تواند در زمینه فن آوری به راحتی شبیه سازی کند و یا جایگزینی برایش تولید کند.

شرط دوم : اتحاد جامعه جهانی را علیه ایران سازیم . در ادامه توضیح داده که این هم نشدنی است زیرا کشور های ذی نفع مانند چین و روسیه و ... بر خلاف رویه آنها عمل خواهند کرد .

شروط سوم : مردم ایران ادراک روانی نسبت به تحریم ها پیدا کنند . یعنی با هر تحریمی نسبت به تهیه و انبار محصولات کم شده در بازار اقدام کند و تا چند برابر آن را ذخیره کند . خودشان در ادامه نوشته اند که این در مورد ایران پاسخ می دهد .


فتنه آینده اگر اقتصادی باشد باید بر موارد فرهنگی مانند فوق کار شود .

  • جوین حری
عجب خاطراتی داشت این حاج محسن رفیق دوست با انقلابمان.

1. اولین تعجب من در جایی بود که دکتر شریعتی را شهید خوانده بود ولی در پاورقی به سکته اش در معترف بود .
2. بحث های اعتقادی زندانی ها با چپی ها فوق تصور من بود . هیچ گاه این حد انحراف را برای چپی ها متصور نمی شدم .
3.هم سلولی بودنش با هاشمی رفسنجانی شاید گره  دیگر از تحولات نادیده من را گشود .همچینن با منتظری و طالقانی وعزت شاهی و لاهوتی هم سلولی بود.
4. در قسمتی از کتاب احساس جداشدنش از مردم را کردم . آنجا که امام به زیارت حاج عبدالعظیم می رود و این آقا محسن برای رهایی از انبوه جمعیت تیر هوایی رها می کند . آخر مرد مومن این مردم سالهاست امام را ندیده اند و برایش به خیابان ها آمده و جان عزیز خود را به خطر انداختند .آن وقت شما با رها کردن تیر موجبات دوری از مقتدای دینی شان را فراهم می کنی .
5. دیدارش با امیر عباس هویدا برایم جالب افتاد . نقل می شود در حالی که در حیاط زندان قدم می زدیم هویدا به من گفت "من فکر نمی کردم شما دوامی داشته باشید ، ولی مطمئن باشید که حکومتتان بادوام خواهد بود ، چون با این بی تجربگی ، به این زیبایی و استواری مملکت را می چرخانید ، معلوم است با دوام خواهید بود .
6. شرح خوبی از سپاه پاسداران و مشکلات آن هنگامی که زیر نظر دولت موقت بود می دهد ، ولی آنقدر ضعف مدیریتی دارد که برای متحد کردن نیرو های سازمان یافته مانند مجاهدین انقلاب و نیروهای ابوشریف در جلسه دست به اسلحه می برد تهدید به کشتن همه و سپس خودش می کند تا بتواند نیروها را سازماندهی کند ( تازه آن هم نصفه نیمه ).
7.چقدر سپاه از نداشتن رسانه ضربه می خورد ، هنگامی که هاشمی 20میلیون تومان برای امورات سپاه می گیرد صدای تمامی روزنامه ها در می آید و مدیریت ضعیف تا چقدر که نیروهای خودی می آیند و از گرفتن حقوق سرباز می زنند و مدیریت حاج محسن باز هم کمیتش می لنگد .
8. در انتها نکته دیگری هم برایم جالب آمد . هنگامی که می خواستند برای رجل سیاسی محافظ بگذارند بسیاری از جمله مهندس غرضی معترض شدند . تا هنگامی که شهید مطهری را ترور کردند و آنگاه راضی شدند برای رجل سیاسی محافظ بگذارند .( آخر شما که با چپی ها حشر و نشر داشتید و خوب می دانستید مسلح هستند و از دزدی و حمله و ترور اجتناب نمی کنند ، حتما باید این بزرگواران ار به شهادت می رساندند تا شما دست به کار شوید . )
  • جوین حری
برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
  • ۰۲ تیر ۹۳ ، ۰۹:۵۱
  • ۷۲۸ نمایش
  • جوین حری